1. Liebe Forumsgemeinde,

aufgrund der Bestimmungen, die sich aus der DSGVO ergeben, müssten umfangreiche Anpassungen am Forum vorgenommen werden, die sich für uns nicht wirtschaftlich abbilden lassen. Daher haben wir uns entschlossen, das Forum in seiner aktuellen Form zu archivieren und online bereit zu stellen, jedoch keine Neuanmeldungen oder neuen Kommentare mehr zuzulassen. So ist sichergestellt, dass das gesammelte Wissen nicht verloren geht, und wir die Seite dennoch DSGVO-konform zur Verfügung stellen können.
    Dies wird in den nächsten Tagen umgesetzt.

Wir danken allen, die sich in den letzten Jahren für Hilfesuchende und auch für das Forum selbst engagiert haben.

IMovie09

Dieses Thema im Forum "Software" wurde erstellt von Nahum, 27. April 2009.

1. Nahum

Nahum New Member

Hallo,
    habe Schwierigkeiten mit Imovie o9. Gibt es irgendwo ein vernünftiges Handbuch???
    Augenblicklich quaäle ich mich der Frage, wie ich die Funktion "fade in " und "fade out" bei der Tonpur finde---wenn diese Funktion vorhanden ist.

Danke für jeden Tipp

2. TomPo

TomPo Active Member

Im Apple-Support fand ich diese kleinen Postings im Discussions-Forum. Vielleicht hilft dir das schon mal fürs erste weiter:

These are only suggestions, not fixes, that I tried myself.
    If you wish you can try them too.

Reset your Audio Fade-In and Fade-out in the Inspector/Audio.
    To do so, select your audio track in your project (yellow around the track)
    Double click it to open Inspector
    Set your Audio Fade-in/out to a different value than the default (i.e. 1:00)
    Playback
    If you still hear no Fade-out, I think it might be your mp3, the way you originated and how you saved it.

There used to be a trick, constantly quoted by Sue D in threads about earlier versions of iMovie, whereby audio problems within iMovie were instantly fixed by just opening GarageBand and playing a few notes there, then closing the program.

That forced a change of audio sampling rate in a Mac to 44.1KHz. Maybe that's what's happened with your files: just starting GarageBand and tinkering a bit there has reset your audio to the correct format.

(..I know that audio for video is generally recorded at 48KHz (or 32KHz), but this trick of changing the Mac's general audio handling to 44.1KHz fixes many problems within the iMovie editor.)

So you may find that before starting any new edit, or after restarting your Mac, or before any iMovie session, just starting GB and playing a few notes and quitting it will fix audio problems for that entire iMovie session.

Diese Seite empfehlen